Allt du behöver veta inför årsmötet 28 februari kl 11:00

Årsmötet sker digitalt via Teams. Här hittar du information om hur du anmäler dig och hur du ansluter till mötet. Årsmöteshandlingar hittar du längst ner på sidan, från och med lördag den 20 februari. Varmt välkommen att delta!

Varför ska jag vara med på årsmötet?

Årsmötet är föreningens viktigaste forum och öppet för alla medlemmar. Var med och hör om vad föreningen gör och visa ditt engagemang för klubben!

Hur anmäler jag mig?

Anmäl dig senast fredagen den 26 februari via e-post till arsmote@halmstadsfaltrittklubb.se. Detta underlättar för oss att förbereda röstlängden inför mötet.

Ange ditt för- och efternamn samt födelseår i rubrikfältet för meddelandet. (Exempel: Anna Andersson, 1999)

Vem får rösta?

För att ha rösträtt på årsmötet ska du ha:

• fyllt 15 år
  • betalat medlemsavgift för 2020 eller (för ny medlem) betalat medlemsavgift minst en månad innan årsmötet.

Hur ansluter jag till det digitala mötet?

Du kommer att få inloggningsinformation och länk till mötet mailat till den e-postadress som du har skickat din anmälan ifrån. Efter anmälningstidens utgång läggs möteslänken till Microsoft Teams även på denna sida.

Nedan hittar du en utförlig instruktion på hur du ansluter till mötet (HFK-instruktioner Teams.pdf). Ladda gärna ner appen i förväg och testa tekniken.

Om du har problem med att ansluta kan du ringa Jennie Fagerström, 0708-83 63 70, för teknisk support, från kl 10:00 på mötesdagen.

Tips för digitala möten

• Välj en plats med bra uppkoppling och se till att du har god strömförsörjning till din dator/läsplatta/mobiltelefon
  • Ha gärna kameran igång under mötet men stäng av mikrofonen när du inte har ordet
  • Använd headset om ni är flera mötesdeltagare i samma rum, för att undvika störningar i ljudet
  • Anslut i god tid

Vad är Teams?

Microsoft Teams är en vanlig kommunikationsplattform som även kan användas av mötesdeltagare som inte har programmet installerat. Deltagaren får en länk i ett mail som personen kan ansluta via när det är dags för mötet. Oavsett om deltagaren själv använder Teams till vardags eller inte, går det att ansluta via webb-versionen.

Till sist

Tänk på att lokalerna på HFK är stängda för medlemmarna under årsmötet på grund av corona-restriktioner. Vi ska alla undvika att träffas. Vi håller i och håller ut!

Varmt välkommen till det digitala årsmötet!

Årsmöteshandlingar

Dokument i form av klickbara länkar nedan (tillgängliga från och med lördag 20 februari).

Föredragningslista i enlighet med stadgarna, se § 14 (HÄR hittar du stadgarna)